بیست و چهارمین جشنواره «خیرین مدرسه‌ساز» در یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد، بیست و چهارمین جشنواره «خیرین مدرسه‌ساز استان یزد» به صورت مدرسه‌محور و با حضور مدیرکل نوسازی مدارس این استان برگزار شد.

محسن کاظمی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، تجلیل از خیران مدرسه‌ساز استان یزد بوده تا ضمن قدردانی از زحمات این قشر بتوانیم در فرهنگسازی این سنت نیکو و حسنه در بین دانش آموزان که آینده‌سازان واقعی ایران اسلامی هستند، قدم برداریم.

وی افزود: مدرسه‌سازی و باز شدن درِ هر مدرسه و کلاسی می‌تواند به بسته شدن یک یا چند زندان در جامعه منجر شود. مدرسه پس از خانواده یکی از مهمترین مؤلفه‌های اجتماعی شدن فرزندان است و تأثیر بسزایی در رشد استعداد، پرورش خلاقیت و شکوفایی مهارت‌های فرزندان و دانش‌آموزان دارد.

کاظمی بیان کرد: نگاه ما در استان یزد در سازمان نوسازی مدارس استان یزد تنها ساختن بنای فیزیکی مدرسه نبوده و نیست. نگاه ما به مدرسه‌سازی و ساخت مدرسه در استان یزد، ساختن آینده‌ای روشن برای استان و در نهایت ایران اسلامی است.

وی با تقدیر و تشکر از خیران مدرسه‌ساز استان یزد، نقش آنها را در رفع مشکلات و کمبودهای فضاهای آموزشی بسیار مهم و پررنگ دانست و گفت: مدرسه‌سازی باقیات الصالحاتی است که در هر دو جهان نتایج و ثمرات بی‌شماری را نه تنها نصیب نیکوکار که حتی نصیب جامعه می‌کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد  بیان کرد: قطعاً خیران مدرسه‌ساز در توسعه علمی کشور نقش بی‌بدیلی داشته و بهترین شکل قدردانی از خیران، لبخند رضایتی است که بر لبان دانش آموزان این مرز و بوم می‌نشانند